اسامی زنانی که در قرآن آمده است.
˙·٠•●♥عاشقان ظهور ♥●•٠·˙

 فاطمه الزهرا (ص) سوره کوثر : خداوند سوره کوثر را برای اینکه پیامبر و نسلش از طریق فاطمه (س) ادامه پیدا می کند نازل نمود.

 هند همسر ابوسفیان- سوره الممتحنه آیه ۱۲:  بیعت کردن پیامبر با زنان در صلح حدیبه و بار دیگر در فتح مکه و زنان همراه مردان و دوش به دوش انها در این پیمان الهی وارد شدند از جمله زنانی که در صلح حدیبه با پیامبر بیعت کرد هند همسر ابو سفیان بود که با همزه سیدالشهدا دشمنی داشت به این علت که می خواست انتقام خون پدر و برادرش را بگیرد که به دست همزه کشته شده بودند و باعث شده بود که انها از عزت بیفتند. و در اخر مجبور شد در برابر اسلام زانو بزند و به ظاهر مسلمان شود

زن ابراهیم- سوره الزاریات ایات 24-28-29-30: و ایات سوره هود 69-71-72-73: در مورد زن ابراهیم ساره که پیر زنی نازا بوده که طبق روایات ابراهیم 100 به بالا و ساره 90 به بالا داشته و فرزندی که به دنیا می اورند اسحاق نام داشته .

ملکه سبا و سلیمان - سوره نمل ایات 23-24-25-26-27-تا40 : در مورد زنی است که بر سبا حکومت میکرده و همه چیز در اختیار داشته تختی بزرگ کشوری اباد دارای همه گونه مواهب و امکانات. دربار بسیار مجللتر از تخت سلیمان هدهد تخت ملکه سبا را به عنوان عرش عظیم یاد ممیکند و اینکه شیطان بر ان تسلط یافته و اعمالشان را در نظرشان زینت داده و افتخار می کنند در برابر خورشید سجده       می کنند که طی نامه ای که سلیمان برای ملکه سبا میفرستد و اورا به حق دعوت می کند بعد از شور و رفتن به پیش سلیمان و دیدن اعجاز خداوند دعوت او را می پذیرد و مسلمان میشود .

زلیخا زن عزیز مصر - سوره یوسف ایات 21-24-25-29-30-31-32-33-34-51 : که در مورد تقاضای کامجویی .فرار یوسف . اعتراف یوسف در مورد زلیخاه .از پشت پاره شدن پیراهن .سکوت عزیز مصر برای حفظ ابرو .نشر  موضوع بوسیله زنان . ترتیب دادن مهمانی توسط زلیخاه . زندان رفتن یوسف . برگرداندن مکر حودشان به خودشان و زلیخاه در این ایات به نام امرت العزیز امده است.

مادر و خواهر موسی و اسیه زن فرعون - سوره طه ایه 4.و سوره قصص ایات 7-8 -9-10-13 :که مادر به اذن خداوند موسی را در رود نیل میاندازد و به فرمان خداوند حفظ میشود دنبال سبد رفتن خواهرموسی و معرفی مادر برای شیر دادن به عنوان دایه و گرفتن سبد موسی از اب توسط اسیه زن فرعون و بزرگ کردن اوموسی و از او به عنوان زنی پاکدامن نام برده شده .

ساره و صفوره دختران شعیب و همسر موسی - سوره قصص ایات 22-23-24-25-26-27: وقتی موسی از دربار فرعون که قصد کشتن اورا داشتند فرار می کند و به سمت بیابان میرود به شهر مدین رو میاورد در انجا با دختران شعیب که بر سر چاهی ایستاده بودند اشنا میشود و و دعوت انهارا برای ملاقات با پدر میپذیرد و شعیب اورا به دامادی در قبال 8 سال چوپانی می پذیرد .

زن زکریا : که پیر زنی سالخورده و نازا بود به اذن خداوند باردار میشود و خداوند به او فرزندی به نام یحیی میدهد و 3 خصلت این زن را اینچنین بیان میکند 1-در انجام کارهای خیر سرعت داشتند 2- وحشت از گناه 3- خشوع در برابر خدا

حنه همسر عمران و مادر مریم - سوره ال عمران ایه 35: عمران که از شخصیتهای برجسته اسرایئل بود خواب میبیند که خداوند به او فرزندی داده پر برکت که بیماریهارا شفا و علاج و درمان و مردگان را زنده به فرمان خداوند می کند همین بود که حنه فکر میکند او پسر است و نظر میکند که او خدمتگزار خانه خدا ( بیت المقدس ) شود که عمران قبل از به دنیا امدن مریم فوت میکند و ذکریا شوهر خاله مریم قیم او میشود.

حضرت مریم - سوره انبیاء ایه 91و سوره ال عمران ایات :36 -37-42-43-44-تا 47و سوره مریم ایات:16تا 26و32تا34 و سوره الموءمنون ایه 50 :اشاره دارد به به دنیا امدن مریم عبادت کار بودن مریم و اینکه مریم هیچ گاه عادت ماهیانه نمیشده که مجبور شود از مکان روحانی بیرون بیاید . بشارت دادن فرزندی به نام مسیح فرشتگان بر مریم. حاملگی مریم و رفتن مریم به یک منطقه شرقی (بیت المقدس ) امدن وحی و صاحب فرزند شدن و رفتن مریم با بچه به میان مردمان گرفتن روزه سکوت و صحبت کردن عیسی (ع)در گهواره.

ام الجمیل زن ابولهب و خواهر ابو سفیان :سوره المسد : ام الجمیل چون زن بد زبان و کار شکنی بود خداوند نام او را در جزء زنان مورد نفرین در قران اورده است نام شوهرش عبدالعزی ( بنده بت عزی ) بود وکنیه او ابو لهب . او را حماله الحطب یعنی زنی که هیزم به دوش میکشد بعضیها می گویند چون بوته خار را بر دوشش می کشید و در سر راه پیامبر می ریخت ویا سخن چینی می کرد او را به این نام خوانده اند بعضیها هم میگویند به خاطر بخل با توجه به ثروتش حاضر نبود کمکی به نیازمندان بکند به خاطر همین به هیزم شکن فقیر تعبیر شده . ام الجمیل گردن بند جواهر نشانی داشت که سوگند یاد کرده بود ان را در راه دشمنی پیامبر (ص) خرج کند لذا به کیفر این کار خداوند گفته طناب از الیاف خرما در اخرت بر گردنش بیاویزد و هم برای تحقیر او.

عایشه و زینب بنت حجش زنان پیامبر سوره التحریم ایات1تا5: که از زنان پیامبر بوده اند و نسبت به هم حسادت میکردنند .

که خداوند اوصاف زن شایسته را بر شمرد : اسلام -ایمان –اعتقاد در قلب- تواضع- اطاعت از همسر – توبه – عبادت و اطاعت از فرمان خدا و به روایتی سوره نور ایه 4 که به روایتی اهل سنت میگویند که در مورد عایشه است .

عایشه دختر ابوبکر خلیفه اول مسلمانان و مادرش رومان بنت عمیر بوده است پیامبر در سال دوم یا سوم هجرت با او ازدواج کرد زمانی که ان حضرت در گذشت عایشه 18 ساله بود اهل سنت او را ام الموءمنین مینامند . در مورد غزوه بنی المصطلق ایه ای نازل شده که امامیه و اهل سنت در مورد علل نازل شدن ان اختلاف دارند اهل سنت می گویند که این ایه در مورد عایشه نازل شده است اما امامیه می گویند در مورد ماریه قبطیه مادر ابراهیم فرزند رسول خدا نازل شده است که در جنگ همراه پیامبر بوده است و این ایه دلالت بر پاکی و طهارت ماریه بوده است و در اخر عایشه توسط معاویه دستور قتلش صادر شد و. برای ترور عایشه چاهی حفرکرد و او را از دیده افراد پنهان داشت این ترور نیز در سال 58 هجری اتفاق افتاد . البته باز هم روایات متفاوت است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





اين مطلب را به اشتراک بگذاريد :

اشتراک گذاري در بالاترين اشتراک گذاري در دنباله اشتراک گذاري در وي ويو اشتراک گذاري در کلوب اشتراک گذاري در گوگل ريدر اشتراک گذاري در خوشمزه اشتراک گذاري در فيس بوک اشتراک گذاري در فرندفيد اشتراک گذاري در google buzz اشتراک گذاري در توييتر ايميل کردن اين مطلب

درباره وبلاگ

گفتم که از فراغت عمریست بی قرارم گفت از فـــراق یاران من نیز بی قرارم گفتم به جز شما من فریاد رس ندارم گفتا به غیر شیعه من نیز کس ندارم گفتم که یاوررانت مظلوم هر دیــارند گفتا مرا ببینند مظلــــــــــوم روزگارم گفتم که شیعیانت در رنـج و در عذابند گفتا به حال ایشان هر لحظه اشکبارم گفتم که شیعیانت جمعند به یاری تو گفتا که من شب و روز در انتظار یارم گفتم به شــــیعیانت آیا پیـــــام داری گفتا که گفته ام من هر دم در انتظارم گفتم که ای امامم از ما چرا نهانــــــی گفتا به چشم محرم همواره آشکارم گفتم به چشم انوار آیا که پا گـــذاری گفتا که شستشو ده شایدکه پا گذارم
موضوعات
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 139
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2867
بازدید ماه : 11979
بازدید کل : 152294
تعداد مطالب : 251
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

دعای فرج
Multijob Gplus Code
تماس با ما